Käytät Palkka.fi:n testiympäristöä

Tämä on Palkka.fi:n testiympäristön esimerkki asiakkaille näytettävissä olevasta ns. "banneritekstistä", jota käytetään huoltokatkoista ja äkillisistä häiriötilanteista tiedottamiseen sekä muihin hetkellisiin tiedotustarpeisiin.

Työttömyysvakuutusmaksun perintä muuttuu vuonna 2013

2012-11-01

Tapaturmavakuutuslaitokset ovat tähän asti perineet työttömyysvakuutusmaksut työnantajilta ja tilittäneet ne Työttömyysvakuutusrahastolle. Jatkossa kaikki vuotta 2013 ja sitä myöhempiä vuosia koskevat työttömyysvakuutusmaksuasiat hoituvat Työttömyysvakuutusrahastossa. Työttömyysvakuutusmaksuasioiden hoitaminen selkiytyy, kun työttömyysvakuutusmaksujen neuvonta, perintä ja valvonta keskitetään Työttömyysvakuutusrahastolle.

Palkka.fi-palvelun avulla on mahdollista hoitaa palkkasummailmoitukset vuodelta 2013 Työttömyysvakuutusrahastolle automaattisesti. Työnantajan ei tarvitse tehdä muutoksia Palkka.fi-palvelussa.

Työttömyysvakuutusrahasto lähettää osalle työnantajista ennakon määräämistä koskevan ilmoituksen, joka sisältää arvion ennakkopalkkasummista vuodelle 2013. Marras–joulukuussa työnantaja saa Työttömyysvakuutusrahastolta ennakkoa koskevan päätöksen ja maksulomakkeet, jolla työttömyysvakuutusmaksu maksetaan pankkiin.

Palkka.fi-palvelun kautta työnantaja voi vuoden 2013 alusta tehdä ennakon hakemus/muutosilmoituksen Työttömyysvakuutusrahastolle, jos arvioituihin palkkoihin on tullut muutoksia ennakkoa koskevan päätöksen jälkeen.

Ennakon hakemus/muutos löytyy Palkka.fi:ssä vuoden vaihteen jälkeen:

• yrityskäyttäjälle: : Etusivu > Vakuutushakemus ja muutosilmoitus > Ennakon hakemus/muutos
  • kotitalouskäyttäjälle: Etusivu > Omat tiedot > Työttömyysvakuutustiedot > Ennakon hakemus/muutos

Lisätietoja:

• Työttömyysvakuutusrahasto
  • www.tvr.fi
  • Puh. 075 757 0500 (pvm/mpm)
  • asiakaspalvelu@tvr.fi

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.
Vi ringer dej senast följande vardag.