Käytät Palkka.fi:n testiympäristöä

Tämä on Palkka.fi:n testiympäristön esimerkki asiakkaille näytettävissä olevasta ns. "banneritekstistä", jota käytetään huoltokatkoista ja äkillisistä häiriötilanteista tiedottamiseen sekä muihin hetkellisiin tiedotustarpeisiin.

Palkka.fi valmistautuu Tulorekisterin käyttöönottoon

2018-02-08

Tulorekisteri tuo muutoksia palkkatietojen ilmoittamiseen. Vuonna 2019 kaikki palkkatiedot ilmoitetaan kansalliseen Tulorekisteriin. Palkka.fi uudistuu niin, että jatkossa ilmoitukset palkoista lähtevät suoraan Tulorekisteriin.

Tulorekisteri on kansallinen sähköinen tietokanta. Se sisältää kattavat palkka-, eläke- ja etuustiedot yksilötasolla. Tiedon tuottajat, kuten työnantajat, ilmoittavat tiedot ansiotuloista tulorekisteriin reaaliaikaisesti ja maksukohtaisesti. Ensimmäisessä vaiheessa eli vuodesta 2019 lähtien tulorekisteriin ilmoitetaan palkkatiedot. Vuodesta 2020 alkaen ilmoitetaan myös eläke- ja etuustiedot.

Palkka.fi:ssä voi jatkossakin hoitaa palkanlaskennan ja palkkatietojen ilmoittamisen

Palkka.fi:ssä voi jatkossakin laskea palkat sivukuluineen. Palkka.fi:n toimittamat työnantajan ilmoitukset Verohallintoon, työeläkeyhtiöihin ja Työttömyysvakuutusrahastoon poistuvat ja ne korvataan yhdellä Tulorekisteriin lähetettävällä palkkatietojen ilmoituksella.

Ilmoittaminen reaaliaikaistuu

Tulorekisteri on reaaliaikainen tietovaranto, johon tiedot ilmoitetaan maksukohtaisesti. Tällä hetkellä ilmoituksia annetaan maksetuista palkoista kuukausittain ja vuosittain. Tulorekisterin myötä ilmoittamistahti nopeutuu ja tiedot tulee antaa lähes reaaliaikaisesti palkanmaksupäivästä. Tietojen ilmoittamisaika on maksupäivä + 5 päivää.
Palkka.fi:ssä voi hoitaa ilmoittamisen helposti. Palvelu uudistuu vuoden 2019 alussa, jotta ilmoittaminen Tulorekisteriin on mahdollisimman helppoa ja sujuvaa.

Lue lisää Tulorekisteristä

Palkka.fi onnittelee 100-vuotiasta Suomea!

suomi100v.jpg

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.
Vi ringer dej senast följande vardag.