Voit keskeyttää palvelun käytön tilapäisesti tai kokonaan. Keskeytyksen aikana vain osa palvelun ominaisuuksista on käytössäsi. Voit tarkastella palkanlaskennan tulosteita, ilmoituksia, maksuja ja viestejä.
Keskeytyksen aikana palvelu ei lähetä automaattisesti ilmoituksia tulorekisteriin.
HUOM!
Jos olet Verohallinnon rekisterissä säännöllisenä työnantajana, älä keskeytä palvelun käyttöä ennen kuin olet tehnyt ilmoituksen Verohallintoon palkanmaksun päättymisestä ja antanut tarvittavat palkkatietoilmoitukset tulorekisteriin.
Näin asetat palvelun käytön keskeytyksen:
Valitse > Työnantajatiedot > Palvelun käytön keskeytys
Valitse > kuukausi ja vuosi keskeytykselle
Valitse > Keskeytä palvelun käyttö
Palvelun käytön keskeytyksen päättäminen ja palvelun käyttöönotto
Valitse > Työnantajatiedot > Palvelun käytön keskeytys
Valitse > kuukausi ja vuosi keskeytyksen päättymiselle
Valitse > Keskeytä palvelun käyttö
Huomioithan seuraavat asiat:
· Keskeytyksen päättymispäivä ei voi olla päällekkäin laskettavan palkkakauden tai tallennetun alkusaldon kanssa.
· Jos et ole käyttänyt palvelua kahteen vuoteen, palvelun käyttö keskeytetään automaattisesti. Palvelun käytön keskeytyksellä varmistetaan, ettei automaattisia ilmoituksia lähde tulorekisteriin, jos palkanlaskenta on lopetettu.
· Saat halutessasi palvelun uudelleen käyttöösi kohdasta Työnantajatiedot > Palvelun käytön keskeytys.
- Jos haluat käyttää palvelua kuluvana kuukautena, tulee sinun päättää palvelun käytön keskeytys edelliseen kuukauteen. Esim. kuluva kuukausi on joulukuu; Jos haluat käyttää palvelua jo joulukuussa, sinun täytyy päättää palvelun käytön keskeytys jo marraskuulle.
· Palvelun käytön keskeytyksen päättämisen jälkeen tarkista ja tarvittaessa päivitä työnantajatiedot ja työntekijätiedot